mandag 9. mars 2009

Hobby og hekling

Dette er de tre hobbybøkene jeg kjøpte på mammutsalget; en om lappeteknikk, en om strikking og en om strikking/hekling/toving. Den fjerde boka jeg bestilte, en grunnbok i hekling, var desverre utsolgt. Den viste seg nemlig å være en av de mest populære på hele mammutsalget.


Jeg har aldri heklet før, men har så lyst til å lage et teppe med bestemorruter. Jeg har klart å lese meg fram til noe som kan se ut som en bestemorrute, og nå skal jeg sette i gang med å lage pledd. Eller kanskje et par grytelapper først, sånn for å finpusse litt på ferdighetene. Har også akkurat bestilt to heklebøker "for dummies" som jeg håper kan være til hjelp.

1 kommentar:

Ragna sa...

Lykke til med heklerutene! Slike bestemortepper er så flotte, virkelig noe å ha i lang lang tid :-) Jeg har planlagt å starte på et teppe når jeg bare blir ferdig med strikkegenseren min... Kjenner jeg meg selv rett blir det ikke før til neste år *sukk*